Вся гордість учителя в учнях, в зростанні посіяних ним зерен. Дмитро Менделєєв.- - - - - - -Виховувати людину — означає визначати долю нації. Схиархимандрит Іоанн (1932-1991)

Позакласна робота

І знову квест! Цього разу - фото. 

Запрошуємо учнів 6-10 класів стати учасниками фотоквесту "Рослини з легенд"

До свого логічного завершення дійшов фотоквест «Рослини з легенд». Успішно подолавши чотири етапи цікавих пошуків рослин та легенд про них, зробивши оригінальні селфі, учасники підготувалися за вихідні до вирішального етапу. Під час фінального змагання команди мали продемонструвати знання легенд та інші цікавинки. І з цим завданням усі впоралися успішно.
  Не так важливо, хто вийшов у переможці, важливо, що кожен отримав позитивний досвід спілкування, роботи в команді, використання ІКТ саме у навчальній діяльності, досвід роботи з великим обсягом інформації. Саме такі моменти й відзначила кожна команда.
Сьогоднішня вікторина визначила остаточні результати. Переможцем змагань стала команда «Руйнівники міфів» (10 клас). Молодці! Учні цього класу справді розвіяли не один міф про себе. У срібні призери просто вирвалася команда «Флора» (6 клас), правда, саме «командності» учням цього класу й не вистачало. Дякуємо Харитонову Олексію за небайдужість і активність. Третю сходинку посіла команда «Мафія» (9 клас). Учні цього класу були активними у перших етапах, однак трохи спасували перед вікториною. Однак Годонюку Роману вистачило і терпіння, й наполегливості у боротьбі за перемогу. Молодець! Четвертою дійшла до фінішу команда «Патріоти» (8 клас). Правильні і вчасно виконані завдання щоразу приносили команді по два бали, однак не вистачило учасникам терпіння у пошуках легенд і згуртованості у вікторині.
На жаль, команда «Валерія» не взяла участі у жодному етапі змагань. Мабуть, учні 7 класу ще не знають, що сьогодні знання здобувають не лише за шкільною партою, а й у природному середовищі, а життя – великий учитель.
Дякуємо усім, хто брав участь і допомагав нашим учасникам! До нових змагань!

Вітаємо команди:
6 клас: "Флора" - 21 бал
7 клас:"Валерія" - 0 балів
8 клас: "Патріоти" - 11 балів
9 клас: "Мафія" - 14 балів
10 клас: "Руйнівники міфів" - 23 бали
Таблиця висвітлення результатів

етап
Завдання/клас
6
7
8
9
10
І етап
Селфі
1

1
1
1
Назва рослини: бузина звичайна.ЛЕГЕНДА!
1

1
1
1
Самостійно знайдена легенда (з посиланням на джерело)



1
1
РАЗОМ
2

2
3
3
ІІ етап
Селфі
1

1
1
1
Шипшина
ЛЕГЕНДА!
1

1
1
1
Самостійно знайдена легенда (з посиланням на джерело)
1


1
2
РАЗОМ
3

2
3
4
ІІІ етап
Селфі
1

1
1
1
Назва рослини
чорнобривці    ЛЕГЕНДА 
1

1
1
1
Самостійно знайдена легенда (з посиланням на джерело)
1


1
1
РАЗОМ
3

2
3
3
ІV етап
Селфі
1

1
1
1
Назва рослини петрушка
1

1
1
1
Самостійно знайдена легенда (з посиланням на джерело)
1




РАЗОМ
3

2
2
2
V етап
Вікторина
10

3
3
11













УСЬОГО
21

11
14
23








ЗАВДАННЯ 4
До уваги учасників ІV етапу! Сьогодні вирішили урізноманітнити наше змагання. Як саме? А ось так: ми пропонуємо легенду, за якою ви маєте здогадатися, про яку рослину йдеться. Знову ж таки зробити селфі й разом із назвою надіслати електронною поштою. Не забувайте про додаткові бали, учіться в десятого класу!
А зараз легенда (точніше, її уривки, бо Інтернет не завжди на користь тут).
Хохол не вірить, доки не перевірить. Щодо цієї рослини згадана приказка дуже доречна, бо, незважаючи на те, що відома вона ще з сивої давнини, на столі українця посіла своє почесне місце лише кілька століть тому. Можливо, боялися, тому що вона є символом горя і смутку, а з квітів цієї рослини плели вінки і клали на голову в день трауру. А вперше, як стверджує легенда, знайшли її на півдні Давньої Еллади. І хоч і «росте на камені», любить вологу і сонячне місце.

ЗАВДАННЯ 3      

Дякуємо учням 6,8, 9, 10 класів за активність. Цікаво, а чим у цей час займаються семикласники? Щодо наступного завдання. Організатори вирішили, що досить  бігати навкруг та навколо. Чим гірші сільські вулиці та обійстя дбайливих господарів? Яке село без квітів? Сумне, непривабливе... Та не тільки за пишний цвіт і яскраву красу принаджували мешканці до своїх осель квіти. Також і красиві легенди, оповиті таємницями, приваблювали  людей. Мало яка з квіток не таїть у собі історію імені свого. І ця рослина на світлині – не виняток. Вона майже біля кожного обійстя. А вам доведеться з’ясувати,  чию ж садибу прикрашає саме ця квітка. Традиційно зробити селфі. Дочекатися легенду про цю рослину, і тільки після цього надсилати інші легенди.УВАГА! Якщо ваш варіант легенди збігається з варіантом, що пропонують організатори, бал не зараховується.

Завдання 2
Дякуємо усім учасникам за активність і запрошуємо до участі у ІІ етапі.
Незважаючи на велику різноманітність цієї рослини в Україні (близько 50 видів), корінною мешканкою назвати її не можна. Персонажі легенд (які, до речі, вам бажано запропонувати) аж ніяк не українські. Що це за рослина? Де росте? З якою місією прийшла в наші краї? Саме це і хочемо від вас дізнатися.

ЗАВДАННЯ 1. 

Що ж, вирушаємо на пошуки знайомих незнайомців: хто вони, звідки? Чи доведеться зануритись у глиб віків нашої історії та мови, щоб дослідити біографію рослини, чи, можливо, треба буде шукати іноземного гостя, що обріс нашою історією та назвою? Побачимо.А зараз до уваги зареєстрованих учасників світлина із зображенням рослини, що росте в нашому селі. Придивіться уважно, напевно, ви бували у цих місцях. Велика ймовірність того, що тут бувають ваші батьки. Все. Досить підказок, рушаймо на пошуки.                                              


-------------------------------------------------------------------------------------------------

Запрошуємо учнів 6-10 класів стати учасниками фотоквесту "Рослини з легенд"

Захід проводиться у рамках Дня юного натураліста, що традиційно проходить у третій тиждень вересня. Назва квесту «Рослини з легенди» свідчить , що учасникам заходу не доведеться обмежуватися лише знанням рослинного світу свого краю. Кожній команді доведеться розкрити таємницю походження назви. 
Організатори:
Бистрицький Геннадій В’ячеславович, учитель хімії та біології
Бистрицька Наталія Анатоліївна, учитель української мови та літератури

Спосіб зв’язку:
Web-ресурси: блог «VITA» http://gennadiybistricky.blogspot.com/
                         Блог «Що для мене школа» http://bistrinka.blogspot.com/
Висвітлення заходу: сайт школи    http://bogdanivka-zosh.zp.sch.in.ua/           

План проведення фотоквесту
1.     Оголошення. Реклама заходу.
2.     Об’єднання учнів у команди. Обрання групами (командами) назв, розподіл ролей.
3.     Проходження 6 етапів квесту. Висвітлення ходу змагань.
4.     Підведення підсумків. Оголошення переможців.

Термін проведення: 14.09-21.09.2015
-         Реєстрація команди: до 14.09. 2015 (до 9.00)
-         І етап: 14.09. 2015 (9.00) -15.09.2015 (09.00)
-         ІІ етап: 15.09. 2015 (9.00) -16.09.2015 (09.00)
-         ІІІ етап: 16.09. 2015 (9.00) -17.09.2015 (09.00)
-         ІV етап: 17.09.2015 – 18.09.2015 (09.00)
-         ІV етап: 18.09.2015 – 19.09.2015 (09.00)
-         V етап: 21.09.2015
Отже, щодня команди отримують завдання, яке мають виконати до наступного дня (до 9.00)

Реєстрація
До 14 вересня (до 9.00) команда має надіслати або надати заявку за зразком:
Назва команди:
Учасники (клас, кількість учнів):
Можливість отримувати завдання й надавати відповідь засобами Інтернету: так/ні


Правила
 14.09.2015 року розпочинається подорож, яка вимагатиме від учасників уважності, спритності, допитливості.

 Щодня з 9.00 на блогах буде з’являтися фотографія рослини.

УВАГА! За фотографією команда намагається:
1.     визначити, де росте ця рослина, побувати на цьому місці і зробити селфі (як підтвердження)
2. визначити, як називається рослина (звернутися до дорослих, місцевих)
3.      надіслати електронною поштою селфі з підписом  назви рослини.
  
Таким чином, команда має можливість отримати 1 бал за фото й 1 бал за
правильну назву рослини.

4.     учасникам у разі правильної відповіді надсилається легенда про походження назви цієї рослини
5.      УВАГА! Команда має можливість отримати додатковий бал за кожну самостійно знайдену легенду (з обов’язковим посиланням на джерело)
6.     після цього буде виставлена фотографія іншої рослини.
Таких етапів буде 4  – 4 фотографії, 5 етап – вікторина за  легендами!

                             Бажаємо успіхів!






Участь в медіафестивалі

Група юних екологів
Сліди людської недбалості

Робота кипить
Працюємо із задоволенням

Знак - це серйозно!




 Декада природничо-математичних дисциплін

Загальношкільний проект "Посади в школі троянду" ( фото)


Моя участь у проекті "Посади в школі троянду"



Операцiя "Годiвничка"
   


13 грудня у школі підведено перші підсумки загальношкільної акції "Годівничка": усім учасникам (учням, батькам, бабусям і дідусям) вручено подяки за небайдуже ставлення до проблем. Усього учнями виготовлено 50 годівничок, які потім учні початкових і середніх класів розвісили на шкільному подвірі, у парку. Також подарували годівнички гостям заходу - вихованцям дитячого садка "Вишенька".

Щиро дякуємо батькам за співпрацю і порозуміння. Ми разом із Вами виховуємо добрих, небайдужих дітей!




        Кожен другий учень школи разом зі своїми батьками виготовив годівничку     
         На знімку – ініціатори проекту – учні 4 класу та вчитель Курленкова В. А.
         Активними учасниками  акції стали учні 8 класу
         Годівнички – на дерева!
        Учасниками акції стали і діти, і дорослі
        Хай не лякає голод пташок!
Використання інтегрованих зв’язків у позакласній роботі. Інтелектуальний конкурс «Лінгвобіологія»(сценарiй заходу)Інтелектуальна гра
 «ЛІНГВОБІОЛОГІЯ»
Жеребкування найдоцільніше провести у формі гри "Аукціон", яка передбачає добір протягом трьох хвилин найбільшої кількості слів, що містять афіксоїд біо-. Команда, яка впорається із завданням найшвидше, визнається переможницею й розпочинає кожен новий тур гри.
І тур - вікторина.
Правила: Ведучий оголошує запитання, по черзі звертаючись до кожної з команд. Час обговорення запитань - одна хвилина. Якщо команда відповідає правильно, вона одержує 5 балів, якщо відповідь неправильна - на запитання може відповісти команда суперників, але вже за 2,5 бала. Якщо ж і вони дати відповіді не можуть, допомогти першій команді може коман­да вболівальників, відповідь якої оцінюється одним балом. Якщо команда може дати правильну відповідь без обговорення, то хвилина йде у її фонд економії часу й нею гравці можуть скористатися під час обговорення інших запитань.
Запитання:
1.    Традиційно назву першої квітки весни пролісок пов'язують зі сло­вом ліс. Але насправді це не так. Установіть слово, від якого походить назва квітки, і поясніть зв'язок між ними. Підказка: у первісній, висхідній формі цього слова змінилася лише одна літера.
2.    У якій країні може статися таке диво, як перетворення горобця на страуса?
3.   Якого кольору має бути малина з огляду на походження її назви?
4.   Як це не дивно, але причиною появи деяких слів стають елементарні мовні помилки. Так сталося, зокрема, зі словом кенгуру. Коли англійці висадились на австралійських берегах, то були чимало подивовані  своєрідністю місцевої флори й фауни. Найбільшу увагу мандрівників при­вернула велика й незграбна тварина з короткими передніми лапами, надто довгими задніми та великою сумкою на животі. Коли англійці поцікавилися у місцевих жителів, як звуться ці тварини, то почули у відповідь: "Кенгу­ру". Тож саме ця назва за чудернацькими тваринами й закріпилася. І тільки згодом виявилося, що сталася прикра помилка. З'ясуйте зміст цієї помил­ки.
5.   Обожнення природи, визнання її божественною, творчою силою одер­жало назву пантеїзм. Ім'я якого божества використано для витворення цьо­го слова?
6.   Яку тварину латинською мовою називали словом camelopardalis, утво­реним від слів camelos - верблюд і pardalis - плямистий?
7.   З назвою якого зі злаків споріднене слово пес
8.   Від назви якого плоду утворився прикметник на позначення того ко­льору, що його відповідником в українській мові є прикметник жовтогаря­чий?
9.   Як називається і що вивчає біологічна наука, назва якої є спільнокореневою з ім'ям Євген?
10.З якою метою насамперед вирощували кабачки, якщо судити з назви цього овоча?
 II тур - гра "Фразеологічний зоопарк".
Правила: Гра проводиться за аукціонним типом, який передбачає добір гравцями обох команд протягом 5 хвилин щонайбільшої кількості крилатих слів, до складу яких входять назви тварин. Команду, яка правильно дібрала більшу кількість потрібних одиниць, буде відзначено п'ятьма балами.
III тур - гра "Складники".
Правила: Гравці обох команд одержують по 10 карток двох типів - на перших зазначено назви окремих наук, що є підрозділами біології, на дру­гих - стислий опис об'єктів вивчення цих наук. Завдання гравців полягає у встановленні відповідності між картками обох типів, кожна правильна відповідь приносить команді 1 бал, час підготовки відповіді - 3 хвилини.
Картки першого типу
Картки другого типу
Іхтіологія
Наука, яка вивчає риб
Ентомологія
Наука, яка вивчає комах
Палеобіологія
Наука про тварин і рослини мину­лих епох, яка вивчає їх за викопни­ми рештками
Зоологія
Комплексна біологічна наука про тварин
Мікробіологія
Наука про мікроорганізми

 Завдання для другої команди:
Картки першого типу
Картки другого типу
Мікологія
Наука, яка вивчає будову і життє­діяльність грибів
Екологія
Наука про взаємовідносини орга­нізмів з навколишнім середовищем
Завдання для першої команди:

Ембріологія
Наука, що вивчає зародковий розви­ток тварин і рослин
Орнітологія
Наука, яка вивчає птахів
Ботанік
Наука, яка вивчає структуру, похо­дження, еволюцію й життєві про­цеси рослин
IV тур - вікторина.
Правила проведення вікторини ті самі, що й попередньої.
Запитання:
1.     Морфологія як розділ науки про мову займається вивченням форми та будови слова, а також системи форм змінювання слів певної мови. Але у біології є такий розділ, як морфологія. Що він вивчає?
2.     У медицині є окрема галузь під назвою танатологія, яка займається вивченням тих змін, що відбуваються в організмі людини після її смерті. З ім'ям якого божества пов'язане походження назви цієї медичної науки?
3.     З назвою якого овоча пов'язане своїм походженням таке військове звання, як капітан?
4.     Назва такої злакової культури, як пшоно, утворилася від основи одно­го українського дієслова. Якого саме?
5.     Словом фауна називають сукупність усіх видів тварин, що мешкають у певній місцевості. З ім'ям якого божества пов'язане походження цього сло­ва?
6.     Назва цієї широко культивованої рослини походить від давньо­українського, на сьогодні вже втраченого слова, яке було замінене сучаснішим словом шишка й у такій формі збереглося лише в румунській мові. І дійсно, плід цієї рослини нагадує собою шишку. Як вона називається?
7.     Назва якої квітки походить від найменування однієї європейської столиці?
8.     Цим словом перси називають диню, поляки - кавун. А для називання якого плоду це слово використовують українці?
9.     Чому випнуту хрящову частину гортані (простіше кажучи - кадик) називають "адамовим яблуком"!
10.     Яка якість, особливість смородини слугувала підставою для витво­рення її назви? \
 V тур - гра "Бліц".
Правила: Гра проводиться без часових обмежень, головне - вичерпа­ти запас запитань. Ведучий оголошує запитання, по черзі звертаючись до кожної команди, гравці мають одразу ж давати відповідь. Якщо відповідь неправильна, ведучий оголошує правильну. Правильна відповідь приносить команді 1 бал.
1.Яку рослину українці називають
2. Від назви якого кольору походить слово бобер?
3.  Назва якого італійського міста перекладається як розквітле?
4.    Назва якої тварини об'єднує давньогрецькі з походження імена Іполит, Архип, Пилип?
5. Яким синонімічним поняттям позначаються білки?
6.  Назва якого птаха старослов'янською мовою звучить як пьтель (пєтєлр)
7.Які квіти вирощують у сирингаріях?
8.Про що знає (відає) ведмідь!
9. Яка різниця між апендиксом і апендицитом?
10. Як називається наука, що вивчає особливості поведінки тварин?
11.Назва якої людиноподібної мавпи перекладається з малайської мови як "лісова людина"
12. Чим відрізняються між собою сорти і види рослин?
13.Назва якої тварини латинською мовою звучить як sus
14.  Листям якого дерева увінчують справжніх лауреатів?
15. Як називається стан біосфери, за якого розумна діяльність людини стає головним чинником її розвитку?
16.  У якій державі правив мандарин?
17. З яких двох давньогрецьких слів утворилося слово антропогенез
18.  Назва якого овоча походить від латинського слова radix (радікс)?
19.Як перекладається з італійської мови назва такого овоча, як помідор?
20.Яку біологічну спеціалізацію мав видатний український мовознавець Іван Верхратський?
21.Яку квітку було названо на честь давньогрецької богині райдуги?
22.  Що в перекладі з давньогрецької мови означає слово тигр
23. Назва якого птаха походить від звуконаслідувального слова гер, яке чули від нього люди?
24.У якому переносному значенні вживається слово ведмідь?
25.Яке ім'я у давніх євреїв означало квітку лілії?
26.  Назва якого птаха походить від латинського слова на позначення білого кольору albus
27. Від якого дієслова утворилося дієслово колос?
28.    У якому переносному значенні вживається біологічний термін мімікрія?
29. З якою рослиною пов'язане походження прикметника цинамоновий на позначення одного з відтінків коричневого кольору?
30. Який коштовний камінь названо на честь плоду яскраво-червоного кольору?
VІ тур. Гра "Метаморфози".
Правила: Метаморфоза - перетворення однієї форми на іншу, докорінна видозміна чого-небудь. Видатний римський поет Овідій написав цілий цикл поетичних оповідок з цією назвою, подавши понад 200 різноманітних диво­вижних перевтілень. Цей тур гри буде пов'язаний із матеріалом Овідієвого циклу, його складуть запитання про легендарних персонажів, які перетвори­лися на тварин або рослини. Гравцям обох команд по черзі пропонуватимуть 5 підказок, кожна з яких має наштовхнути їх на правильну відповідь. Якщо команда дає правильну відповідь за першою підказкою, вона одержує 5 балів, якщо за другою - 4, за третьою - 3, за четвертою - 2, за п'ятою -1. Якщо команда не може дати правильної відповіді, її оголошує ведучий. Відповідь повинна даватися відразу ж після оголошення підказки.
Завдання для першої команди:
1.Арахна.
1.1.Головна героїня цієї метаморфози була майстерною ткалею.
1.2.Її було покарано за погірдне ставлення до однієї богині.
1.3.Зневажувана нею богиня звалася Афіною.
1.4.Героїня метаморфози викликала Афіну на змагання у ткацькій майстерності.
1.5.Афіна, хоч і не перевершила суперницю, перетворила її на павука, прирікши зухвалицю ввесь вік прясти.
2.Нарцис.
2.1. Головний персонаж метаморфози був надзвичайно вродливим юнаком.
2.2. У нього закохувалося багато дівчат і німф, але він до всіх зали­шався байдужим.
2.3. Холодність, байдужість, нехтування юнаком дарів богині кохання викликали її гнів - Афродита вирішила покарати його.
2.4. Кара зухвальцеві полягала в тому, що він закохався у власне зо­браження, побачивши його у воді струмка.
2.5. Коли юнак помер від цієї закоханості у власне зображення, то перетворився на пахучу витончено-гарну квітку.
3.Дафна.
3.1. Головна героїня цієї метаморфози була німфою, донькою річкового бога Пенея.
3.2. У неї закохався сам Аполлон, бог-покровитель наук і мистецтв.
3.3. До Аполлона німфа не мала ніяких почуттів, бо її серце вразила тупа стріла бога кохання Ерота, яка вбиває кохання.
3.4. Образ німфи було змінено на її власне прохання.
3.5. Батько перетворив німфу на лаврове дерево, віттям якого уквітчав своє чоло Аполлон.
4. Гіацинт.
4.1.     Головний герой цієї метаморфози був сином спартанського царя.
4.2.     Своєю красою юнак був рівний самим богам-олімпійцям.
4.3.     Він належав до почту бога Аполлона, бував із ним на полюванні й займався гімнастикою.
4.4.     Під час одного з гімнастичних занять Аполлон ненароком убив юнака необачно кинутим диском.
4.5. З крові загиблого юнака виросла ясно-червона, запашна квітка, на пелюстках якої відбився розпачливий крик Аполлона "ай!" ("горе!")

Завдання для другої команди.
1.Актеон.
1.1.     Головний персонаж цієї метаморфози був онуком фіванського царя Кадма.
1.2.     Його було покарано за те, що він мимоволі став свідком купання однієї богині.
1.3.     Богиня, що покарала зухвальця, звалася Артемідою.
1.4.     На покару юнака було перетворено на оленя.
1.5.     Його зацькували собаками його ж товариші, що прийшли на по­лювання разом із ним.
2. Адоніс.
2.1.     Головний персонаж цієї метаморфози був сином кіпрського царя.
2.2.     Він був дуже красивим і перевершував своєю вродою навіть богів-олімпійців.
2.3.     У нього закохалася сама богиня кохання Афродита, яка заради своїх почуттів покинула Олімп.
2.4.     Юнак загинув під час полювання, розтерзаний диким кабаном.
2.5.     Убита горем Афродита перетворила кров свого коханого на ніжну квітку анемони.
3. Мініїди (доньки Мінія.)
3.1.     Ці три героїні метаморфози - доньки беотійського царя Мінія.
3.2.     їх було покарано за зухвале, зневажливе ставлення до бога вино­робства Діоніса.
3.3.     Їхня зневага Діонісові полягала в тому, що вони відмовилися ви­знати його богом і піти на свято на його честь.
3.4.     Одна з Діонісових кар царівнам полягала в тому, що він напустив у їхній палац диких звірів.
3.5.     Найголовніша кара для царівен - їх було перетворено на кажанів.
4. Кипарис.
4.1.     Головний персонаж цієї метаморфози - юний син кеоського царя.
4.2.     Юнак був одним з улюбленців бога Аполлона, постійно супрово­джував його.
4.3.     Під час полювання він випадково вбив свого улюбленого оленя.
4.4.   Не змігши здолати журбу за втраченим оленем, юнак випросив в Аполлона, аби той обернув його на дерево.
4.5.   Звідтоді це дерево у давніх греків, за наказом Аполлона, почало уособлювати скорботу й стало символом жалоби.
Гра з уболівальниками "Загадка".
Правила: Гравці обох команд шляхом лотереї обирають 5 назв біоло­гічних об'єктів (тварин, рослин тощо), які їм належить зашифрувати в за­гадки і запропонувати для відгадування. Якщо суперники відгадують загад­ку, то одержують 5 балів, якщо ж ні, то команда, яка пропонувала загадку, зараховує ці 5 балів у свій актив. Час підготовки й обдумування загадок - 10 хвилин. Можливим є й використання фольклорних зразків.
Завдання для першої команди: їжак, вишня, дуб, троянда, акула.
Завдання для другої команди: миша, сорока, огірок, каштан, мавпа.
Наприклад:
Не сиджу, а все стрибаю,
Дерева не полишаю,
Все кручуся, все верчуся
І ніяк не вгомонюся.
І банани,й ананаси,
Й інший плід з'їдаю ласо,
Людям - родич я далекий.
Хто ж я? Швидше розкумекай!
(Мавпа.)
9.      Підбиття підсумків гри, визначення й нагородження пере­можців.



Використані джерела
Федоренко В. Л. Інтегрований ігровий комплекс «Синтез наук». –Тернопіль: Мандрівець, 2009. – 224 с.

1 коментар:

  1. Чудові годівнички. Дійсно, пташки у Богданівці не злякаються голоду. Велика робота проведена вчителями, батьками, учнями. Видно, що ніхто не залишився байдужим. Молодці!

    ВідповістиВидалити